Wat kun je verwachten van je afspraak?
Ben je benieuwd wat je kunt verwachten van je afspraak bij onze praktijk? Op deze pagina leggen we uit hoe we je klacht onderzoeken, welke behandelmethodes we gebruiken en hoe ons nazorgtraject eruitziet.
Vraaggesprek
Wanneer je voor het eerst bij ons komt, doen we een uitgebreid onderzoek om je klachten goed in beeld te brengen. Daarvoor brengen we eerst tijdens een vraaggesprek in kaart welke klachten je precies hebt. Misschien heb je last van pijn of vermoeidheid in je voeten, of heb je juist nek-, rug-, heup- of knieklachten. Samen brengen we de mogelijke oorzaak van je klachten in beeld en bespreken we de gevolgen ervan voor je dagelijks leven.
Onderzoek
Digitale voetscan
Aanvullend onderzoek
Afhankelijk van je klachten kunnen we een aanvullend onderzoek doen, zoals:
- een meting van de beenlengte;
- een meting van de scheefstand van het bekken;
- neurologische testen
We testen je reflexen
Diagnose en eventuele doorverwijzing
Na het onderzoek analyseren we de bevindingen en stellen we een diagnose. Op basis daarvan gaan we behandelen. Blijkt uit het onderzoek blijkt dat je geen baat hebt bij podologie? Dan kunnen we je doorverwijzen naar een fysiotherapeut, manueel therapeut, oefentherapeut Mensendieck, pedicure of medisch specialist.
Behandeling
Met een behandeling proberen we je klachten vanzelfsprekend weg te nemen en te voorkomen. Dat doen we op een aantal verschillende manieren.
Therapiezolen
Nazorg
De duur van de behandeling verschilt sterk per klacht of voetafwijking. Soms zijn een paar bezoeken voldoende om de klacht te verhelpen; in andere gevallen is een langduriger traject nodig.
Als je correctiezolen hebt gekregen, plannen we na zes weken een controle-afspraak in. Dan onderzoeken we of je klachten zijn verminderd en passen we de zolen eventueel nog wat aan, bijvoorbeeld met een extra element op een andere plek.
Afhankelijk van je klachten volgt er ook nog een controle na een half jaar of een jaar. Tijdens iedere controle kijken we of je zolen nog de juiste werking hebben. Ontstaan er tussentijds klachten? Dan raden we je aan om eerder al contact met ons op te nemen.